13. Kouvola on kestävyyskasvatuksen mallikaupunki
Tavoitetilan saavuttamista edistetään seuraavilla toimenpiteillä
72.
Laajennetaan varhaiskasvatuksen kaupunkiviljelytoimintaa ja ulotetaan se myös perusopetukseen.
73. Hyödynnetään päiväkotien ja koulujen lähiympäristöjä monipuolisina oppimisympäristöinä.
74. Kestävän kehityksen teemojen konkreettinen sisällyttäminen osaksi päiväkotien ja koulujen arkea (esim. oppilaskuntien kautta).
75. Lisätään koulujen ja päiväkotien pihoihin istutuksia ja vihreitä oppimisympäristöjä.
76. Lähiviher- ja luontoalueiden oppimisympäristökäytössä mahdollistetaan konkreettinen luontokosketus esim. toiminnallisuuden avulla.
106. Opettajille tarjotaan kestävyyskoulutusta veso-päivien yhteydessä ja erillisinä tilaisuuksina
73. Hyödynnetään päiväkotien ja koulujen lähiympäristöjä monipuolisina oppimisympäristöinä.
74. Kestävän kehityksen teemojen konkreettinen sisällyttäminen osaksi päiväkotien ja koulujen arkea (esim. oppilaskuntien kautta).
75. Lisätään koulujen ja päiväkotien pihoihin istutuksia ja vihreitä oppimisympäristöjä.
76. Lähiviher- ja luontoalueiden oppimisympäristökäytössä mahdollistetaan konkreettinen luontokosketus esim. toiminnallisuuden avulla.
106. Opettajille tarjotaan kestävyyskoulutusta veso-päivien yhteydessä ja erillisinä tilaisuuksina
Tavoitetilan saavuttamista mitataan seuraavilla mittareilla
Opetus- ja varhaiskasvatussuunnitelmiin sisältyvien kestävyysteemojen (osallisuus, ulkona oppiminen,
Tavoiteajankohta
2030
Viimeksi päivitetty
28.02.2023